Welkom Gast | Inloggen of registreer

Veelgestelde vragen

Op deze pagina houden wij een lijst bij met veelgestelde vragen:
  1. Kan ik overstappen van een ander merk naar jullie merk?
  2. Kan ik de bestelling ook op komen halen?
  3. Wat is de levertijd van mijn bestelling?
  4. Hoe lang zijn jullie producten houdbaar?
  5. Ik wil graag een product ruilen
  6. Ik heb een klacht, hoe gaat de afhandeling?

Kan ik overstappen van een ander merk naar jullie merk?

Het komt veel voor dat mensen producten van een ander merk gebruiken en over willen stappen op onze producten. U kunt altijd overstappen, maar wij raden u wel aan om dit geleidelijk te doen. Wij hebben voor de meest gangbare producten vervangers.

Omdat de werking van onze producten doorgaans hetzelfde is maar de inhoud niet, kunnen wij niet zeggen dat product 'x' van ons 100% gelijk is aan product 'y' van een ander merk. Wel worden er eenzelfde resultaten behaald wat voor ons het belangrijkste is.

Kan ik de bestelling ook op komen halen?

Aangezien wij geen fysieke winkel hebben is het niet mogelijk om uw bestelling op te komen halen. Wel staan wij enkele malen per jaar op diverse beurzen verspreid over Nederland en België, waar u onze producten kunt kopen. Buiten het feit dat wij u dan kunnen voorzien van gratis advies betaald u dan tevens geen verzendkosten.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Doorgaans ontvangt u uw bestelling binnen 3 werkdagen, nadat u bericht heeft gehad dat uw bestelling verzonden is. Het is de laatste tijd voorgekomen dat PostNL niet meer op maandag bezorgd, houdt daar a.u.b. rekening mee. Tevens kan het zijn dat, wanneer u heeft gekozen voor verzending door middel van brievenbus doos, uw bestelling toch niet door uw brievenbus past. Vraag voor de zekerheid bij uw buren of de bestelling daar is afgegeven.

Hoe lang zijn jullie producten houdbaar?

De houdbaarheid van onze producten is het langst wanneer deze koel en droog bewaard worden. Zoals met alle vloeibare producten dient u ze buiten bereik van kinderen te bewaren. U kunt onze producten (in poedervorm) met gemak enkele jaren bewaren. Zelf aangemaakte producten kunnen na verloop van tijd wat last krijgen van neerslag, maar dit is met enkele malen krachtig schudden opgelost. Onze vloeibare producten zijn voorzien van diverse stabilisatoren om neerslag tegen te gaan en de houdbaarheid en werking te garanderen.

Ik zie wat neerslag na verloop van tijd, is dat erg?
Nee dat is niet erg, afhankelijk van het type neerslag kunt u een aantal dingen doen:

Onoplosbare zouten
Dit is geheel onschadelijk voor uw aquarium. Onze producten zijn zodanig samengesteld dat het niet oplossen van een deel van het product geen nadelige gevolgen heeft voor de werking van het product. Wilt u de oplosbaarheid verhogen? Maak dan gebruik van lauw tot warm water en schud hevig.

Een soort waas / schimmels
Na verloop van tijd kunnen er wat schimmels groeien in de oplossing. U kunt ervoor kiezen om AquaCarbo aan de oplossing toe te voegen (25ml op 500ml plantenvoeding) maar u kunt er ook voor kiezen om 15ml witte natuurazijn (geen schoonmaakazijn) toe te voegen (15ml op 500ml plantenvoeding). De azijn zuurt het water aan waardoor de bacterien zullen sterven. De schimmels zullen mogelijk niet geheel verdwijnen, in dat geval raden wij u aan om de oplossing door een koffiezeefje te halen.

Ik wil graag een product ruilen

Dat is geen probleem. Je kunt hiervoor contact opnemen via ons contactformulier. Vermeld om welk bestelnummer het gaat, welk product je wilt ruilen en de hoeveelheid producten die je retour gaat sturen. Na ontvangst en controle van de producten en eventuele bijbetaling sturen wij je de nieuwe producten toe. Indien je nog geld van ons tegoed hebt zullen wij dit binnen 14 dagen na ontvangst van de geruilde producten terugbetalen. Wel draag je zelf de kosten voor terugzending van het product.

Ik heb een klacht, hoe gaat de afhandeling?

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken via ons contactformulier. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.